Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Έχει φωνή σφραγίδα!




Είχα ακούσει την φωνή αυτού του παιδιού, σε μια συναυλία στην παραλία, πριν χρόνια.
Θυμάμαι την τότε ανατριχίλα μου, την θάλασσα που σώπασε, να τον ακούσει...
Μετά, τον βρήκα στο Φεις, μετά, μέσα στην κοσμοσυρροή... και στα προβλήματά μου, τον έχασα!
Χθες, προχθές, μέρες είναι, τον ξαναβρήκα τυχαία και χάρηκα πολύ, γιατί αυτή η ιδιαίτερη φωνή, προχωρά, όπως της πρέπει!
Ιορδάνη Σιδηρόπουλο το λένε το παλληκάρι, κι είναι κι αυτός ένα διαμάντι και ταλέντο της πόλης μας, του Βόλου, δηλαδή!
Ακούστε τον, θα σας εκπλήξει!





Βρήκα και μια καλοκαιρινή συνέντευξή του, η οποία πολύ μου άρεσε!

*



Συνομιλώντας με τον… Ιορδάνη Σιδηρόπουλο


Με αφορμή μια τυχαία ανακάλυψή μου, πέρισυ το καλοκαίρι, την ανακάλυψη (που στην ουσία δεν είναι ανακάλυψη, καθώς πολλοί φίλοι και γνωστοί μου ήδη τον ήξεραν) αυτού του καλλιτέχνη μετά το άκουσμα της ”μπαλαρίνας”, μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να μάθω λίγα πράγματα για αυτόν και το έργο του. Ο Ιορδάνης Σιδηρόπουλος μεγάλωσε στον Βόλο και από πολύ νωρίς άρχισε να παίζει κιθάρα έχοντας ως μεγαλύτερο πρότυπό του τους Iron Maiden. Πλέον, έχει κυκλοφορήσει τον πρώτο του δίσκο (Χειμώνας), ενώ ετοιμάζεται και για μια δεύτερη δουλειά πιο.. ανοιξιάτικη. Έτσι, είχα το θράσος και του έκανα μερικές ερωτήσεις και αυτός μου απάντησε. Τον ευχαριστώ λοιπόν πολύ για όλα, μιας και του την χρωστάω εδώ και καιρό την συγκεκριμένη ανάρτηση…  :) Αγαπητοί αναγνώστες σας παραθέτω το αποτέλεσμα:
1. Αρχικά, τι θα ήθελες να ξέρουν για σένα όσοι ακούσουν τα τραγούδια σου και τι να κρατήσουν από αυτά;
Θα ήθελα απλά να ξέρουν ότι είμαι ένα παιδί που θέλει να αλλάξει και να ενώσει τον κόσμο μέσα από τα τραγούδια που λέει και ότι είναι και πολύ ονειροπόλος !! Αυτό που λένε κάποιοι ειρωνικά ότι πετάει στα σύννεφα !! Ναι πετάω στα σύννεφα που επιλέγω εγώ να πετάξω με τα δικά μου φτερά-χαριτολογώντας κύριοι-!! Όσο για τα τραγούδια μου, θα ήθελα ο ακροατής να κρατήσει το ίδιο το τραγούδι όσο αυτό είναι δυνατόν, να το κάνει ”δικό του”, και αν το τραγούδι είναι αρκετά δυνατό, γιατί όχι να τον ταξιδέψει στον χρόνο και στη σκέψη του σε κάποια παρόμοια στιγμή όπου ο ίδιος έζησε και να την ξαναζήσει !
 2. Πώς ήταν η πρώτη σου επαφή με τη μουσική και ποιο γεγονός πιστεύεις πως έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό που έγινες σήμερα ως μουσικός;
 Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν βέβαια από αρκετά μικρός που θυμάμαι άκουγα πολύ συχνά Βασίλη Παπακωνσταντίνου, De Facto (για όσους θυμούνται και το ”Οι πεταλούδες ελεύθερες πετούν!!!) ,Δυτικές συνοικίες, Ξύλινα Σπαθιά, Michael Jackson μέχρι και το τραγούδι freestyler είχα κυριολεκτικά λιώσει στην κασέτα !! Μετά όμως κάπου στο γυμνάσιο, άκουσα την αγαπημένη μου μπάντα μέχρι και σήμερα που αυτοί με έκαναν να θέλω να παίξω μουσική και να ονειρεύομαι…δηλώνω ότι οι Iron Maiden είναι το αγαπημένο μου συγκρότημα από όλες τις απόψεις και μια πηγή δύναμης για εμένα, με την εκρηκτικότητα που τους διακρίνει στη σκηνή και στο παίξιμό τους, τις άμεσες μελωδίες που συνθέτουν και τον απίστευτο αυτόν τραγουδιστή που δεν είναι άλλος από τον Bruce Dickinson.
Εδώ θα επιθυμούσα να αναφέρω την σημαντικότητα που έχουν τα πρότυπα γενικότερα. Αυτή είναι μία μπάντα που δεν έπεσε ποτέ στις καταχρήσεις και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ποτέ μέχρι τώρα να μην χάσουν τη δυναμική τους και αυτό που τους έκανε αυτό που είναι. Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρο κείμενο για το θέμα των προτύπων και το πόσο σημαντικό είναι κατά την άποψή μου για έναν νέο μουσικό. Αυτό το συγκρότημα σίγουρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να παίξω μουσική, μα με την πάροδο των χρόνων έχω αγαπήσει πολλούς καλλιτέχνες Έλληνες και μη, που κάθε μέρα όλο και κάτι μου ”δίνουν”…μα το σημαντικότερο που με κάνει κάθε ημέρα ”αυτό που είμαι” είναι αυτά που βλέπω γύρω μου και οι καταστάσεις που με προβληματίζουν και αυτό από μόνο του επηρεάζει την ίδια μου τη μουσική !
 3. Πώς ένιωσες όταν κράτησες για πρώτη φορά την κιθάρα στα χέρια σου; Τι σημασία έχουν για σένα η κλασσική και η ηλεκτρική αντίστοιχα;
 Όταν κράτησα πρώτη φορά την κιθάρα στα χέρια μου ένιωσα ωραία αλλά ταυτόχρονα αισθάνθηκα και ανυπομονησία μέχρι τη στιγμή που θα κατάφερνα επιτέλους να παίξω σωστά κατά κάποιον τρόπο. Αφού για να σου πω μία μικρή ιστορία κάθε μέρα που πήγαινα στο σχολείο έκοβα ένα φύλλο χαρτί, το έκανα σε σχήμα ταστιέρα κιθάρας και ζωγράφιζα επάνω τα τάστα της και τις 6 χορδές της!!! Κάτω από θρανίο προσπαθούσα να τοποθετήσω τα δάχτυλα σωστά επάνω στο χαρτί και απ’ ότι θυμάμαι είχε φέρει και αποτέλεσμα !!!!!
Η κάθε κιθάρα έχει τα χαρίσματά της όπως και το κάθε μουσικό όργανο….σε βοηθούν στο να εκφράζεσαι με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με την περίσταση και το τραγούδι.
iordanissidiropoulos
4. Υπηρετείς τη ροκ μουσική ως είδος. Τι σημαίνει ροκ για σένα;
Rock θα έλεγα είναι πολλά μαζί! Ο rock άνθρωπος είναι αυτός πού ονειρεύεται έναν καλύτερο κόσμο και αυτός πού δεν ακολουθεί έναν συμβατικό τρόπο ζωής. Ο Rock, είναι εραστής του ωραίου και από μικρός θυμώνω όταν ακούω κάποιους και καλά λαϊκούς τύπους ή ανίδεους να το πω και άσχετους με μουσική πού με καθαρά βουνίσιο αέρα ( Αγαπώ το βουνό, απλά θα καταλάβετε τι εννοώ….) σνομπάρουν ή κοροϊδεύουν κάτι για το οποίο δεν έχουν ιδέα και δεν έχουν ζήσει ! Αλλά έτσι είναι ο σύγχρονος έλληνας πού κατάντησε όπως κατάντησε. Αντί να είναι Rock και εραστής του όμορφου και του καλού, είναι τελικά στο μεγαλύτερο ποσοστό ένας σκύλος που γυρίζει σε τέτοια μέρη πίνοντας αλκοόλ μήπως και μέσα στο μεθύσι του καταφέρει και να ζευγαρώσει κανένα θηλυκό ή και το αντίστροφο! Επιστρέφω όμως….Καταλάβατε λοιπόν ότι το Rock το έχω συνδυάσει καθαρά με τον τρόπο ζωής και ας παίζω πού λέει ο λόγος και Καζαντζίδη ! Είναι επανάσταση !!

5. Ποια τα συναισθήματά σου μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σου δίσκου (Χειμώνας). Υπήρξαν δυσκολίες και πώς ήταν η όλη διαδικασία;
Τα συναισθήματα….σε αυτό θα μπορούσα να είμαι και λίγο ψυχρός διότι δεν σκέφτηκα ποτέ ότι έκανα κάτι το πολύ μεγάλο! Και με αυτό εννοώ ότι σε σχέση με τα τραγούδια πού έχω γράψει και έχω αρχείο -αναξιοποίητο ακόμα- στο σπίτι μου αυτός ο δίσκος είναι ένα μικρό δείγμα !! Επίσης αισθάνθηκα ευθύνη, για τον λόγο ότι ένα δημιούργημα δικό σου όπως ένας δίσκος πού περιέχει 10 τραγούδια περιμένει να αποκτήσει ζωή. Άρα είναι ευθύνη να μπορέσεις να είσαι άξιος να δώσεις στην ψυχή σου την ευκαιρία να ακουστεί στον κόσμο, έτσι τελειώνοντας τις ηχογραφήσεις ας μου επιτραπεί η έκφραση ότι με έπιασε ένα άγχος! Όπως ο γονιός αγχώνεται για τα παιδιά του και το μέλλον τους !!
Όσο για την διαδικασία ήταν πολύ ωραία ! Το στούντιο είναι το αγαπημένο μου μέρος !! Σαν να βάζεις έναν μπέμπη μέσα στο πάρκο να παίζει με τις ώρες και να χαίρεται !!! Ας μη μιλήσουμε για δυσκολίες καλύτερα !! Γιατί η τέχνη είναι από μόνη της δύσκολη….
6. Ποια είναι η ιστορία της ‘’Μπαλαρίνας’’ σου ως κομμάτι (αν δεν απατώμαι ήταν από τα πρώτα που δημοσίευσες);
Η ”Μπαλαρίνα” ήταν μια έμπνευση της στιγμής στο στρατόπεδο τις πρώτες μέρες κατά τη διάρκεια της θητείας μου! Είναι η σκέψη της στιγμής πού πολεμάς να μην την χάσεις. Μου ήρθαν αυτοί οι στίχοι και η μουσική -του ρεφρέν μόνο όμως- κατευθείαν!! Χωρίς να έχω κιθάρα στα χέρια μου ! Σκεφτόμουν μια μπαλαρίνα τότε και ήταν πειρασμός αυτό το τραγούδι για να μπει στον δίσκο, αλλά υπάρχουν πολλά τραγούδια στον δίσκο πού θεωρώ ότι έχουν πιο σοβαρό περιεχόμενο – Ναι κάνω και αυτοκριτική!!!!! :-)
7. Ποια η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι σήμερα;
Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ θετική και μάλιστα τώρα είμαι και στην παραγωγική φάση και ενός δεύτερου προσωπικού δίσκου ! Αυτό είναι αποτέλεσμα της αγάπης του κόσμου και της ενέργειας που εισπράττω !
Ιορδάνης-Σιδηρόπουλος
8. Συνήθως, οι σύγχρονοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τα αγγλικά. Εσύ για ποιον/ους λόγο/ους επέλεξες την ελληνική γλώσσα για τους στίχους σου;
Όλα έχουν να κάνουν με το ακροατήριο, είμαστε στην αθάνατη και πολυαναστημένη Ελλάδα, που έχει μία από τις πιο όμορφες -αν όχι την πιο όμορφη- γλώσσες στον κόσμο. Θεωρώ ότι είμαστε τυχεροί για αυτή μας την κληρονομιά σαν άνθρωποι. γιατί να μην γράψω ελληνικό στίχο αφού περιτριγυρίζομαι από ανθρώπους που μιλούν αυτή τη γλώσσα? Δεν θα ήθελα να κάνω δύσκολη την ακρόαση των στίχων μου στον έλληνα βάζοντάς του να βρίσκει τις ερμηνείες σε λεξικά. Άρα οι λόγοι είναι, απλά για να γίνομαι κατανοητός στον έλληνα, και ο σεβασμός που έχω για την γλώσσα μου και την παράδοσή μου.
Θα ήθελα όμως να προσθέσω ότι λόγω του ότι η μουσική είναι η προσωπική μου επανάσταση και θα πω τραγουδώντας ότι είναι να πω, δεν θα ήθελα να μείνω μόνο στους ανθρώπους που καταλαβαίνουν την ελληνική γλώσσα, γι’ αυτόν τον λόγο αυτό τον καιρό ετοιμάζω παράλληλα και ένα σχήμα με αγγλόφωνα τραγούδια σε hard rock ρυθμούς και σκοπός είναι να κάνω όσο περισσότερο κόσμο να ονειρευτεί μέσω της δουλειάς μου.
 9. Ποια θέματα σε συγκινούν περισσότερο μουσικά; Από πού αντλείς κατά κύριο λόγο την έμπνευσή σου;
Τα θέματα που με συγκινούν είναι κοινωνικά συνήθως και αυτό φαίνεται και στον δίσκο ”Χειμώνας”. Βασικά χωρίς να θέλω να είμαι και απόλυτος θεωρώ ότι η λέξη άνθρωπος είναι μέγιστης σημασίας και αν κάποιος θέλει να λέγεται έτσι τότε σίγουρα το κύριο θέμα που τον απασχολεί δεν θα έπρεπε να είναι ο χωρισμός του από το άλλο του ήμισυ 24 ώρες το 24ωρο…Εμένα προσωπικά με απασχολούν θέματα όπως η ελευθερία, το όνειρο, η γνώση, η μοναξιά, ο φόβος, η επανάσταση και η ενότητα και φυσικά η αγάπη πάνω απ’ όλα! Χωρίς αγάπη δεν γίνεται να αλλάξει τίποτα, ούτε ο ίδιος μας ο εαυτός ! Την έμπνευσή μου την αντλώ από την καθημερινότητα…άλλη μεγάλη λέξη αυτή….
Χειμώνας ιορδάνης Σιδηρόπουλος
10. Τι σε πληγώνει στους ανθρώπους και συγχρόνως τι εκτιμάς σ’ αυτούς;
Θα ξεκινήσω με τους ”δικούς” μου…αυτοί που θέλουν να λέγονται καλλιτέχνες -και ζουν στο έτος 2014- σε αυτή την υποδουλωμένη χώρα και αυτό που τους νοιάζει είναι το μεροκάματο και το πως θα αρέσουν στον κόσμο για να κερδίσουν δόξα και φήμη κατά την δική μου άποψη το έχουν χάσει το παιχνίδι…μπορεί να έβγαλες πουλώντας καψούρα και κονσέρβα τραγούδια για ακόμη μια φορά…αλλά δεν είσαι και καλλιτέχνης…με πληγώνει λοιπόν η απανθρωπιά και ο εγωισμός.
Είναι απάνθρωπο και εγωιστικό, να θες να ασχολείσαι με οτιδήποτε άλλο εκτός από τα άπειρα προβλήματα που μαστίζουν τον περίγυρό σου…να βλέπεις τηλεόραση από το πρωί μέχρι το βράδυ βλέποντας με τα μάτια σου την καταστροφή και να παρακολουθείς συνταγές μαγειρικής…να τσακώνεσαι σαν το σκύλο με τη γάτα με τον άλλο γιατί σε ενοχλεί ο χαρακτήρας του ενώ εσύ ο ίδιος δεν έχεις ιδέα τι δείχνει ο καθρέφτης σου…να δίνεις 1000 ΔΡΑΧΜΕΣ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ενώ χιλιάδες παιδιά πεθαίνουν καθημερινά από πείνα και αρρώστιες…δεν θέλω ούτε να συνεχίσω αυτή την απάντηση γιατί θα με πάρει το ποτάμι πολύ μακριά από εδώ και σίγουρα ούτε εγώ ο ίδιος δεν διαφέρω και πολύ από το τέρας που μόλις περιέγραψα….ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου έδωσες να πω κάποια πράγματα που σκέφτομαι πάντως, είναι πολύ σημαντικό έστω και ένας να προβληματιστεί….Στους ανθρώπους εκτιμώ την αγάπη, την αλληλεγγύη, την καλοσύνη και την ευχάριστη και δυναμική διάθεση για δημιουργία και ζωή !!
11. Στους ‘’δύσκολους καιρούς’’ που ζούμε, ακούω γύρω μου λέξεις όπως ‘’επανάσταση’’. Τι θα πει ‘’επανάσταση’’ κατά τη γνώμη σου;
Από τις πιο ωραίες ερωτήσεις που μου έχουν ερωτηθεί…ευχαριστώ…Επανάσταση για εμένα, είναι η επαναφορά ή αν θέλεις η ανάσταση ή επανύψωση των ανθρώπινων αρετών, του δικαίου και του καλού, είτε αφορά εμάς τους ίδιους, είτε έναν λαό ή μια γενιά. Πιστεύω περισσότερο στην προσωπική επανάσταση….είναι πολύ πιο δύσκολο να επαναστατήσεις κατά του εαυτού σου παρά σε κάτι πού είναι έξω από αυτόν..θα μπορούσα να σου πω πολλά ακόμη αλλά δεν θα ήθελα να κάτσω στον υπολογιστή όση ώρα χρειάζεται αυτή η απάντηση -όπως και κάποιες άλλες- γιατί θα ξημερωθώ εδώ μπροστά!
 12. Ετοιμάζεις κάτι νέο; Γενικότερα τι κάνεις αυτήν την εποχή; Θα σε δούμε πουθενά;
Με πολύ μεγάλη μου χαρά σου λέω πως ετοιμάζω έναν νέο δίσκο που θα είναι και ο διάδοχος του ”Χειμώνα”. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με αυτά τα νέα τραγούδια γιατί είναι πραγματικά φως για εμένα και με κάνουν να γεμίζω αισιοδοξία κάθε φορά που τα παίζω !!
Είναι μία τελείως καινούρια σελίδα για εμένα. Θα μπορούσα να πω ότι αυτός ο δίσκος είναι ”Άνοιξη” μπροστά στον ”Χειμώνα” !!!!!
Δεν θέλω να πω ακόμη πολλά και μεγάλα λόγια, αλλά μπορείτε να πάρετε μία γεύση από τα τραγούδια στα live που κάνω όπου ήδη παίζω κάποια από αυτά.
 13. Ποια τα όνειρά σου για το μέλλον;
Εκτός από τα συνηθισμένα…..Το όνειρό μου είναι να δω έναν καλύτερο κόσμο και άμα μου επιτρέψει ο θεός να καταφέρω κάποτε να ταξιδέψω σε αυτόν με διαβατήριό μου την μουσική μου !!!
14. Τέλος, θα ήθελες να προσθέσεις κάτι;
Να προσθέσω ναι….ήταν υπέροχες ερωτήσεις….τελικά δεν ξέρω αν ένας καλλιτέχνης βοηθά τον ακροατή του η το κοινό του στο να γνωρίζει καλύτερα τον εαυτό του, αλλά απ’ ότι κατάλαβα σίγουρα το κοινό του βοηθά έναν καλλιτέχνη σε αυτό !!! Ευχαριστώ πολύ !!!
Εγώ Ευχαριστώ!
(το δικό μου αγαπημένο από τα τραγούδια του Ιορδάνη Σιδηρόπουλου):


***
Εμένα μ' αρέσει να τον ακούω, δεν ξεχωρίζω!
 Έχει φωνή σφραγίδα!
Υπογραφή του: Ιορδάνης Σιδηρόπουλος!
Δεν θυμίζει κανέναν, δεν μοιάζει με κανέναν!


Είχα "φορτώσει αυτό", λόγω δύσκολων καιρών!
Ψάξ' τε τον, αξίζει! Ξεχωρίζει!



 Ιορδάνης Σιδηρόπουλος - Ήρθανε δύσκολοι καιροί ( Live )

Ήρθανε δύσκολοι καιροί

Ήρθανε δύσκολοι καιροί και ο ανθός μαραίνει
Ήρθανε δύσκολοι καιροί και η φωνή σωπαίνει
Πίσω απο κάμπους και βουνά φύγαν τα χελιδόνια
Μέσα σε έρημες καρδιές πως χάνονται τα χρόνια
Πίσω από κάμπους και βουνά φύγαν τα χελιδόνια
Μέσα σε έρημες καρδιές πως χάνονται τα χρόνια

Ήρθε αδερφέ μου ο καιρός, για δες το φως πως φαίνει
Άναψε η φλόγα στο κερί και άνοιξη σημαίνει
Σαν θα κοιτάς τον ουρανό της λευτεριάς θα βλέπεις χρώμα
Και σαν θα 'ρθεί το δειλινό, τα όνειρα δεν θα'ναι μόνα
Σαν θα κοιτάς τον ουρανό της λευτεριάς θα βλέπεις χρώμα
Και σαν θα 'ρθεί το δειλινό, τα όνειρα δεν θα'ναι μόνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το "κάτι" που μένει...