Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2014

Τι να πει κανείς, για το Ν της μάνας;

...Ποιά χαρτάκια και σημειώσεις;...
Κολοκύθια, νερόβραστα...
Χύμα, μια ζωή!
Εδώ, το λοιπόν, τσάκα τσάκα!

Μόλις ξαναμπήκε ο γιος, κάτι ξέχασε.
"Τι ξέχασες, γιέ μ';" (Τό 'χουμε το αστείο μας).
Κι εκείνος, δεν απάντησε. Η ματιά του κάτι έψαχνε στην γύρα, κάτι να βρει, δεν είδα τι, γιατί μάλλον το βρήκε στο σαλόνι που απ' την κουζίνα, δεν φαίνεται.
Μου χαμογέλασε μόνο, πονηρά. Το έπιασα το υποννοούμενο!
"Δεν πρόλαβα να φύγω και θρονιάστηκες γρήγορα στον υπολογιστή, μη χάσεις!"
"Ναι, γιέ μ', κάθισα... Κάτι με πίεσε πολύ και ήθελε να βγει...."
Δεν του το είπα, όμως, το γράφω, δεν πειράζει, το ίδιο είναι!

...Και που λες, γιατί έτσι θα πάει, δε γίνεται κι αλλιώς, έσκασε η βαλβίδα...

Νωρίτερα, μου χτύπησε την πλάτη, ως συνήθως, με το: "Γειά σου, ρε, μάνα!"
Αυτή η φράση του, ανάλογα πότε θα την πει, πότε βγάζει αγάπη, πότε θυμό, πότε ικανοποίηση, επιβράβευση, ειρωνία, πολλά! Είπαμε, ανάλογα... Πάντως, πάντα, κάτι βγάζει!

"Γιέ μου, τρελάθηκα με τόσα ρούχα! Θα τα πάω λαϊκή! Ταράχτηκα...Μ' έπνιξαν!" Κι εκεί άρχισα να του τραγουδάω το "Τά ρα χή!" του Λεππά. (Δεν συζητάμε για το ξεχώρισμα των φτωχών και του "πέτα", βεβαίως, βεβαίως!)

Να γελάς και να κλαις, μαζί!

...Νωρίτερα, κρατώντας "κάτι" στα χέρια μου, έτρεξα στο δωμάτιό του:
"Γιέ μου, το λαδόπανό σου!" έλεγα με συγκίνηση, κάτι παραπλήσιο με το "στάσου, μύγδαλα...", μα εκείνος συνέχιζε να τρέχει, να μιλάει, ήθελα να πω, στο τηλέφωνο με την κοπέλα του, κοιτάζοντας προς το παράθυρο, μη και του "κλέψω" την προσοχή και εκτεθεί!

Δε ζορίστηκα. Κατάλαβα. Δεν ξέχασα τι θα πει "νειάτα", ούτε πεθερά! Ήμουνα πάντα και "προχωρημένη" μάνα, όπως επιβεβαιώνει η κόρη, που ξέρει πολλά! Κατάλαβα. Δεν ήταν η κοινή στιγμή μας! Καλά να είμαστε, θα είναι άλλη στιγμή!

Πήρα στροφή και πήγα στο μπάνιο. Ώρα να  πλυθεί, να μοσχοβολήσει, η περιβόητη κοινή στιγμή μας!

Σήμερα στα μπαλκόνια μου έχω απλωμένα τα λευκά! Δαντελίτσες, τούλια, κουνουπιέρες, λαδόπανα και σεντονάκια, τραπεζομάντηλα κ.λ.π. κυρίως, μωρουδιακά!

Χάρηκα...

Η γειτόνισσά μου έχει τρία μικρά παιδάκια, ζωή και τύχη, να έχουν.
Φυσιολογικότατη η μπουγάδα της!
Μα, κι η δική μου, φυσιολογικότατη! Ποιος είπε πως τα τριαντάρικα, δεν είναι ακόμα παιδιά;
Ποιος είπε πως η μάνα, δεν παραμένει, μάνα;

Ποιος είπε κάτι, για την αξεπέραστη Ελληνίδα μάνα;
Ποιος είπε κάτι, για το Ν... της κάθες μάννας, όταν διπλασιάζεται, ακόμα κι όταν "ταράζεται";

Πάμε, Λευτέρη!
Εδώ που έφτασα, έχω ανάγκη να τ' ακούσω!Θέλω να σ' ακούω, να το λες!


Είπα στους φίλους μου για σένα....

Όσο γίνεται... θα "κλέβω" απ' τους "φίλους" μου.
Απόψε είδα πολύ σημαντικά θέματα, δε γινόταν αλλιώς!


Είπα στους φίλους μου για σένα....

ΑΥΤΗ Η ΓΑΖΑ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ

ΠΗΓΗ: Left.gr

Αυτή η Γάζα δεν κρατάει άλλο αίμαΑΥΤΗ Η ΓΑΖ
 ΑΥΤΗ Η ΓΑΖΑ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ

Φωτογραφίες-βίντεο: Άγγελος Καλοδούκας
Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13/10 ανοιχτή εκδήλωση-συνέντευξη τύπου από τα μέλη της αποστολής που βρέθηκαν 7 ημέρες στις εμπόλεμες περιοχές της Γάζας, μεταφέροντας 11 τόνους ιατροφαρμακευτικού υλικού.
Μικρές ομιλίες έγιναν από μέλη της αποστολή που μετέφεραν την εμπειρία τους.
Γιώργος Καλλιαμπέτσος
Fair Planet
Έλενα Χατζημιχάλη
Αλληλεγγύη για όλους
Κατερίνα Παπαγκίκα
Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού
Εσσάμ Αλαντάσι
Παλαιστίνιος Διερμηνέας
Χρυσόστομος Λουκάς
Δημοσιογράφος, Κόκκινο 105,5



Αυτή η Γάζα δεν κρατάει άλλο αίμα

Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13/10 ανοιχτή εκδήλωση-συνέντευξη τύπου από τα μέλη της αποστολής που βρέθηκαν 7 ημέρες στις εμπόλεμες περιοχές της Γάζας, μεταφέροντας 11 τόνους ιατροφαρμακευτικού υλικού.


Μικρές ομιλίες έγιναν από μέλη της αποστολή που μετέφεραν την εμπειρία τους.
Γιώργος Καλλιαμπέτσος - Fair Planet
- See more at: http://left.gr/news/ayti-i-gaza-den-krataei-allo-aima#sthash.3hXZZt9i.D5xESm24.dpuf

Αυτή η Γάζα δεν κρατάει άλλο αίμα

Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13/10 ανοιχτή εκδήλωση-συνέντευξη τύπου από τα μέλη της αποστολής που βρέθηκαν 7 ημέρες στις εμπόλεμες περιοχές της Γάζας, μεταφέροντας 11 τόνους ιατροφαρμακευτικού υλικού.


Μικρές ομιλίες έγιναν από μέλη της αποστολή που μετέφεραν την εμπειρία τους.
Γιώργος Καλλιαμπέτσος - Fair Planet
- See more at: http://left.gr/news/ayti-i-gaza-den-krataei-allo-aima#sthash.3hXZZt9i.D5xESm24.dpuf
***** ***** ****** ****** *****

Έρη Ρίτσου - ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΤΕΣ! ΚΑΛΕΣΜΑ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΤΕΣ!
ΚΑΛΕΣΜΑ
Όλοι γνωρίζουμε πως στο Καρλόβασι καταφθάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα παράτυποι μετανάστες εκδιωγμένοι από τις χώρες τους λόγω πολέμου ή ανέχειας.
Πρόβλεψη για την υποδοχή του στην πόλη μας δεν υπάρχει. Οι εργαζόμενοι στο Λιμενικό Σώμα επιτελούν τιτάνιο έργο, χωρίς όμως να έχουν τις δυνατότητες ν’ ανταποκριθούν στις άμεσες ανάγκες των ανθρώπων αυτών.
Αισθανόμενοι ευθύνη για τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν καθώς και την ανάγκη να τους συντρέξουμε, αποφασίσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη σίτισή τους και τις πρώτες ανάγκες τους.
Όποιος νομίζει πως μπορεί να συνεισφέρει με 2 ή 3 Ευρώ, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μικρό απόθεμα για την αγορά τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί μας στα τηλέφωνα:
Μαρία Παπακωνσταντίνου Χουβαρδά 22730 32335
Κατερίνα Ρούσου 6947601853
Έρη Ρίτσου 6977049760

Θέατρο Ελυζέ - ΟΣΚΑΡ - Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Μπάμπη Κλαλιώτη

Θέατρο Ελυζέ - ΟΣΚΑΡ - Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Μπάμπη Κλαλιώτη

Μια τρυφερή προσέγγιση μιας τραγικής ιστορίας που κατορθώνει μέσα από το χιούμορ την απλότητα και τη καθαρότητα των σκέψεων και των συναισθημάτων να προσεγγίζει λυτρωτικά το θεατή .Η συνέντευξη έγινε με τον σκηνοθέτη Μπάμπη Κλαλιώτη.
Πως έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου έργου;
Όταν πρωτοδιάβασα το έργο κυριολεκτικά με καθήλωσε. Είναι ένα εγχειρίδιο ζωής που κατορθώνει να σε αδειάσει πνευματικά,συναισθηματικά ,διανοητικά και να σε γεμίσει με το φως της απλής καθημερινής αλήθειας. Διαβάζοντάς το πραγματικά νιώθεις πως πρέπει να αναθεωρήσεις τα πάντα.
Η ιστορία του Oscar είναι τραγική, ο τρόπος όμως με τον οποίο την προσεγγίζει ο συγγραφέας (Eric-Emmanuel Schmitt) απομακρύνεται από κάθε είδους μελό. Εσείς πως θα το χαρακτηρίζατε;
Ο Eric-Emmanuel Schmitt είναι ένας σπουδαίος συγγραφέας τον οποίο θαυμάζω απεριόριστα. Η προσέγγιση που κάνει σε όλα τα θέματα είναι αληθινή ατόφια και απαλλαγμένη από κάθε είδους επιτήδευση. Ιδιαίτερα στον Όσκαρ που το θέμα είναι από μόνο του τόσο τραγικό κατορθώνει με μια μοναδική μαεστρία να τον απελευθερώσει από ο,οτιδήποτε θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα συγκινησιακό πλεόνασμα .
Η συναισθηματική φόρτιση είναι τόση όση χρειάζεται για να δημιουργήσει πνευματική διέγερση και όχι για να υπερθεματίσει άσκοπα για χάρη μιας στείρας συγκίνησης
Η παράστασή σας βασίζετε σε ελεύθερη απόδοση. Πόσο κοντά έχετε μείνει στο αρχικό κείμενο και που θέλατε να διαφοροποιηθείτε;
Όπως σας είπα αντιμετώπισα το έργο σαν εγχειρίδιο ζωής. Δεν θα μπορούσα λοιπόν παρά να ακολουθήσω πρώτος εγώ όσο πιο πιστά γίνεται τις οδηγίες έτσι ώστε να μπορέσω να κάνω και το κοινό όχι απλά να το παρακολουθήσει αλλά να συμμετάσχει σ’αυτό με όλες του τις αισθήσεις .
Το έργο έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την πίστη του ανθρώπου στο Θεό ή έστω σε κάποια ανώτερη δύναμη. Εσάς ποια είναι η άποψή σας πάνω σε αυτό;
Το ότι αναπνέουμε ,υπάρχουμε, περπατάμε ,ερωτευόμαστε σημαίνει ότι έχουμε πίστη. Πίστη στο Θεό ή σε κάποια ανώτερη δύναμη όπως είπατε ή σε μια ιδέα ή ένα πρόσωπο .Το θέμα είναι ότι χωρίς πίστη ο άνθρωπος θα ήταν ανίκανος ακόμα και να σηκωθεί απ’ το κρεβάτι του .
Η καθημερινότητα ενός ηθοποιού επηρεάζετε από το ρόλο που παίζει κάθε φορά; Εσείς επηρεάζεστε;
Ο ηθοποιός γίνεται ένα με τον ήρωα που υποδύεται. Κλαίει ,γελάει ,πονάει πεθαίνει. Ο σκηνοθέτης τον καθοδηγεί και προσπαθεί να το βάλει όσο πιο βαθιά γίνεται στη ψυχή στο σώμα και στο μυαλό του ήρωα. Τελειώνοντας όμως η παράσταση ο ηθοποιός πρέπει να επανέλθει και να ξαναγίνει ο εαυτός του και ο σκηνοθέτης θα πρέπει να μπορεί να του δείξει το δρόμο της επιστροφής.
Το ελληνικό θέατρο βιώνει κρίση; Εσείς πως το αντιλαμβάνεστε;
Θα σας απαντήσω συνδυάζοντας αυτή την ερώτηση με αυτή που μου κάνατε σχετικά με την πίστη. Ο άνθρωπος πιστεύει αλλά δεν εμπιστεύεται κι αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης πάνω στα ίδια πράγματα στα οποία πιστεύει είναι αυτή που τον οδηγεί στην κρίση. Η οικονομική κρίση είναι αυτό που φαίνεται. Η πραγματική κρίση είναι κρίση ηθική ,συναισθηματική,πνευματική. Μόνο όταν μπορέσουμε να εμπιστευτούμε ξανά θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε και να ζήσουμε ευτυχισμένοι έστω και με λιγότερα υλικά αγαθά.
Σε αυτή τη δύσκολη απ’ όλες τις απόψεις περίοδο το κοινό γιατί να προτιμήσει μία δραματική παράσταση αντί για μία κωμωδία;
Γιατί θα του δώσει λύσεις,απαντήσεις και οδηγίες για το πως θα γεύεται το κάθε κομμάτι της ζωής όποια γεύση κι αν έχει και επιπλέον θα τον αδειάσει από κάθε είδους αρνητισμό προσφέροντάς του τη κάθαρση που τόσο έχει ανάγκη.
Τι εύχεστε για τη νέα θεατρική σεζόν;
Εύχομαι οι θεατές να πιστεύουν στο θέατρο και να εμπιστεύονται τις καλές παραστάσεις.

Δείτε την πλοκή του έργου

Το έργο Οσκαρ ανεβαίνει φέτος το χειμώνα στο θέατρο Ελυζέ.
Πρόκειτε για τη γνωστή νουβέλα «Αγαπητέ θεέ», του Ερικ Εμάνουελ Σμιτ
σε ελεύθερη απόδοση και σκηνοθεσία του Μπάμπη Κλαλιώτη .
Μια τρυφερή προσέγγιση μιας τραγικής ιστορίας που κατορθώνει μέσα από το χιούμορ την απλότητα και τη καθαρότητα των σκέψεων και των συναισθημάτων να προσεγγίζει λυτρωτικά το θεατή .

Ο Οσκαρ είναι ένα δεκάχρονο παιδί, άρρωστο στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Κοντά του η γιαγιά Ρόζ, όπως τη φωνάζει ο Όσκαρ, του κρατά συντροφιά και τον παροτρύνει να γράψει γράμμα στο Θεό. Μια καταπληκτική ιδέα της θα αλλάξει τη ζωή και των δύο...

Στο ρόλο της Ροζ η Νατάσα Τσακαρισιάνου και στο ρόλο του Οσκαρ ο Κώστας Καραμουσάλης.

Ελεύθερη απόδοση –Σκηνοθεσία : Μπάμπης Κλαλιώτης

Παίζουν επίσης
Σάββας Χρήστος
Στρακαντούνα Βάσω
Σαμαριτάκης Βασίλης
Σκύλαρη Στέθυ
Σταματίου Ειρήνη

Σκηνικά κοστούμια: Μαυρίδη Βάλλη
Φωτισμός: Βασιλόπουλος Νύσος
Κινησιολογία Χορογραφίες: Σκύλαρη Στέθυ
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταματίου Ειρήνη

Προγραμματισμένη πρεμιέρα 17 Οκτωβρίου 2014
 εδώ

ΡΑΔΙΟ - ΘΕΑΤΡΟ

'ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΩΣ΄΄,(Α΄ ΚΥΚΛΟΣ, 2013-14), ΜΕ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ, ΒΑΣΙΛΗ ΣΑΜΑΡΙΤΑΚΗ,ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ, ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΟ DAILYTVRADIO.GR, ΣΤΙΣ 21:00 - 22:00 ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ, ΣΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΣΤΙΣ.23:00 - 24:00.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ (12:47-..) ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΗΘΟΠΟΙΟ ΝΙΚΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ (1942-2013) ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΤΟ ΗΘΟΠΟΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΒΟΥΡΟ (25:15-..).
ΣΤΟ Β ΚΥΚΛΟ (2014-15) Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ, ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΙΣ 21:00-22:00.
Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΘΟΠΟΙΟ.ΜΙΑ ΩΡΑ ΓΕΜΑΤΗ ΜΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΚΑΛΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ. ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:
1) ''ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ'', ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ,, 2) ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΤΑΙΝΙΑ ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ, 1966, 3) ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΙΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ, ΜΑΝΟΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ, ΤΑΙΝΙΑ ΔΟΛΩΜΑ, 1970, 4) ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΤΑΙΝΙΑ ΣΩΦΕΡΙΝΑ, 1964, ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ,ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ,5) ΑΣΤΟ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΣΟΥ, ΦΥΣΣΟΥΝ, ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ, ΤΑΙΝΙΑ ΔΟΛΩΜΑ, 1970, 6) ΚΕΡΚΥΡΑΙΑ,ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΑΙΝΙΑ, ΒΙΒΑ ΡΕΝΑ, 1967 https://www.youtube.com/watch?v=HNmZy7knB_k

youtube.com

Ραδιοφωνική Συνέντευξη της Ελένης Γκίκα

Ραδιοφωνική Συνέντευξη της Ελένης Γκίκα, ΕΔΩ!

Υγ. Τετάρτης 12:52
Από Κατερίνα σε Κατερίνα, σε Κατερίνα και με φιλία δοκιμασμένη στον χρόνο, στήριγμα πια για μένα, με... παρελθόν! [στην ενημέρωση η Λαμπρινή και την ευχαριστώ!]

Ελένη, σ' άκουσα! Μ' αρέσει πολύ να σ' ακούω να μιλάς και πολύ περισσότερο, όταν μιλάς για σένα! Πολλά μ' άρεσαν, αλλά η ζωή δεν έχει "μ' αρέσει"! Έχει, "έτσι συνέβηκαν, έτσι έννοιωσα"!Πάω για ύπνο, δεν...
stapakaiti.blogspot.com|Από Κατερίνα δε. στα. πα.