Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Έργα Βολιώτη στην καρδιά του Μιλάνου (Βάλε και Ζαγοριανού!)

Εργα Βολιώτη στην καρδιά του Μιλάνου


Εργα Βολιώτη στην καρδιά του Μιλάνου   Στο ιστορικό Κάστρο των Σφόρτσα θα εκθέσει ζωγραφικά έργα ο Κώστας Κομνηνός
Ζωγραφικές δημιουργίες των δέκα τελευταίων ετών, δια χειρός του Βολιώτη ζωγράφου Κώστα Κομνηνού, περιλαμβάνει η μεγάλη έκθεση που θα «φιλοξενηθεί» την προσεχή άνοιξη στις αίθουσες Βισκοντίνεες του ιστορικού Κάστρου των Σφόρτσα στο κέντρο του Μιλάνου.
Ο γνωστός Βολιώτης ζωγράφος και διδάσκων σχέδιο και χρώμα στο Δημοτικό ΙΙΕΚ Βόλου, θα πραγματοποιήσει για πρώτη φορά έκθεση στην Ιταλία, και μάλιστα σε ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό χώρο. Διαφορετικές απόψεις, διαφορετικά υλικά και τεχνικές δίνουν το πολυσυλλεκτικό ύφος δουλειάς του δημιουργού. Κέντρο βάρους της έκθεσης είναι η δύναμη της σχεδιαστικής απόδοσης, για το χρώμα, το σχέδιο, τη μετατροπή της μορφής, που δίνει διαστάσεις απρόβλεπτες, πολλές φορές. Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο Κώστας Κομνηνός υπογραμμίζει ότι «έχω δουλέψει πάνω στην έννοια της μετάπλασης δώδεκα τουλάχιστον χρόνια, και παρουσιάζω έργα που ξεκινούν από έναν αναπαραστατικό, μερικές φορές, χώρο που μετουσιώνεται σε αφηρημένες μορφές».
Ο διοργανωτής της έκθεσης, Νίκος Βελισσιώτης, υπογραμμίζει από την πλευρά του ότι «δουλέψαμε σχεδόν ενάμιση χρόνο για να φτιάξουμε αυτή την έκθεση, η οποία θα διαρκέσει τέσσερις μήνες και θα είναι επισκέψιμη και στη διάρκεια διεξαγωγής της EΠO, η οποία αρχίζει το Μάιο». Αναφερόμενος στο έργο του ζωγράφου, ο κ. Βελισσιώτης αναφέρει ότι «είναι από τους λίγους ζωγράφους που έχουμε στην Ελλάδα. Ο Κομνηνός έχει ξεπεράσει το επαρχιακό πνεύμα, είναι ένας μεγάλος ζωγράφος κι αυτό θέλω να παρουσιάσω στο Μιλάνο».
Ο κατάλογος της έκθεσης προλογίζεται από το Μάνο Στεφανίδη επ. Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «ο Κωνσταντίνος Κομνηνός είναι ένας δημιουργός που συνδυάζει σκέψη και οξεία εικαστική αίσθηση, που καταπιάνεται με μεγάλα μεγέθη ως ένδειξη τιμής στους μεγάλους muralistesτου παρελθόντος, που αξιοποιεί το λεπτομερές, αναλυτικό σχέδιο για να καθηλώσει τις συνθέσεις του, εξασφαλίζοντας έτσι την κρυμμένη γεωμετρία της εικόνας του και που χρησιμοποιεί το βάρος της συγκεκριμένης πινελιάς, που θα χτίσει την αφήγηση».
Η Βέρα Βασαρδάνη υπογραμμίζει από την πλευρά της ότι «στο έργο του Κώστα Κομνηνού συναντιέται χωρίς προκαταλήψεις και συμπλέγματα όλος ο 20ος αιώνας. Διαπιστώνεται η αφομοιωμένη γνώση και η απενοχοποιημένη εξοικείωση με μια μακρά εικαστική παράδοση. Η γραφή του Κομνηνού, όσο κι αν διαφοροποιείται από έργο σε έργο, διατηρεί έντονη προσωπική σφραγίδα, γιατί πηγάζει από μια διανοητική δύναμη και σταθερότητα».
Τα έξοδα μεταφοράς των έργων, στησίματος της έκθεσης, της διαφήμισης και του καταλόγου, είναι καλυμμένα από σπόνσορες, Ιταλούς και Ελληνες, του Μιλάνου και από τον διοργανωτή. «Δεν ζήτησα καμία επιχορήγηση από κανέναν στην Ελλάδα» υπογραμμίζει ο κ. Βελισσιώτης και προσθέτει «ο σκοπός μου είναι να μείνει η έκθεση ανοιχτή ως το τέλος Μαΐου, έτσι ώστε να μπει στο πρόγραμμα των εκθέσεων της ΕΠΟ 2015 του Μιλάνου (πρόβλεψη 1.500.000 επισκέπτες το Μάιο) για να κάνουμε γνωστό παγκοσμίως τον Κομνηνό».
Το φθινόπωρο, τέλος, η ίδια έκθεση θα μεταφερθεί σε έναν πολύ γνωστό εκθεσιακό χώρο στην Αθήνα, με τον οποίο ο ίδιος έχει αναπτύξει συνεργασία.
ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το "κάτι" που μένει...