"Σοκάρει" η έρευνα για το πως λειτουργούν οι άνθρωποι όταν συνδέονται στο Facebook και είναι σε κακή διάθεση!
Πως λειτουργούν οι περισσότεροι άνθρωποι όταν συνδέονται στο Facebook και είναι σε κακή διάθεση;... Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, αναζητούν φίλους που είναι σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από αυτούς.
“Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι από εμάς αναζητούν κάτι το θετικό σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης,” αναφέρει ο συν-συγγραφέας της έρευνας Dr. Benjamin Johnson, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο VU του Άμστερνταμ. “Αλλά όταν αισθάνεστε ευάλωτοι, θα αναζητήσετε φίλους στο Facebook που είχαν μια κακή ημέρα ή που δεν είναι τόσο καλοί στο να παρουσιάσουν τον εαυτό τους θετικά, απλά για να κάνετε τον εαυτό σας να αισθανθεί καλύτερα.”
Για τη μελέτη τους, οι ερευνητές έκαναν δοκιμές σε 168 φοιτητές, που έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις που φανέρωναν πως αισθάνονται, για να διαπιστώσουν αν είναι σε καλή ή κακή διάθεση. Στη συνέχεια, οι φοιτητές μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μια πλαστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που ονομάζεται SocialLink.
Οι φοιτητές σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο, μπορούσαν να βρουν προφίλ, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να φαίνονται ελκυστικά ή μη ελκυστικά, επιτυχή ή ανεπιτυχή. Δεν υπήρξε καμία διαφορά στο περιεχόμενο των δημοσιεύσεων του κάθε προφίλ.
“Έτσι, η μόνη πραγματική διαφορά μεταξύ των προφίλ ήταν οι αξιολογήσεις της επιτυχίας της σταδιοδρομίας και της ελκυστικότητας καθοριζόταν διάφορα σύμβολα όπως το δολάριο και οι καρδιές”αναφέρει ο Johnson.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της κακής διάθεσης έπρεπε να επιλέξουν σε ποια από αυτά τα προφίλ θα ήθελαν να κάνουν κλικ. Η απόφασή τους αυτή βασίστηκε εν μέρει στις διαθέσεις τους.
Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές; Γενικά, οι σπουδαστές πέρασαν τον περισσότερο χρόνο στα προφίλ των ανθρώπων που φαινόταν σαν επιτυχημένοι και είχαν ελκυστικά προφίλ. Αλλά όταν οι ερευνητές σύγκριναν τα αποτελέσματα με αυτά των σπουδαστών που είχαν κακή διάθεση, ανακάλυψαν ότι οι κυκλοθυμικοί σπουδαστές ξόδεψαν περισσότερο χρόνο στα λιγότερα ελκυστικά προφίλ των λιγότερο επιτυχημένων ανθρώπων.
“Εάν χρειάζεστε μια ώθηση αυτοεκτίμησης, θα ψάξετε για ανθρώπους που είναι σε χειρότερη θέση από ότι εσείς” αναφέρει η συν-συγγραφέας Dr. Silvia Knobloch-Westerwick, καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Ohio State.
Η νέα έρευνα δημοσιεύθηκε online από το περιοδικό Computers in Human Behavior στις 28 Σεπτεμβρίου.
“Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι από εμάς αναζητούν κάτι το θετικό σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης,” αναφέρει ο συν-συγγραφέας της έρευνας Dr. Benjamin Johnson, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο VU του Άμστερνταμ. “Αλλά όταν αισθάνεστε ευάλωτοι, θα αναζητήσετε φίλους στο Facebook που είχαν μια κακή ημέρα ή που δεν είναι τόσο καλοί στο να παρουσιάσουν τον εαυτό τους θετικά, απλά για να κάνετε τον εαυτό σας να αισθανθεί καλύτερα.”
Για τη μελέτη τους, οι ερευνητές έκαναν δοκιμές σε 168 φοιτητές, που έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις που φανέρωναν πως αισθάνονται, για να διαπιστώσουν αν είναι σε καλή ή κακή διάθεση. Στη συνέχεια, οι φοιτητές μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μια πλαστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που ονομάζεται SocialLink.
Οι φοιτητές σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο, μπορούσαν να βρουν προφίλ, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να φαίνονται ελκυστικά ή μη ελκυστικά, επιτυχή ή ανεπιτυχή. Δεν υπήρξε καμία διαφορά στο περιεχόμενο των δημοσιεύσεων του κάθε προφίλ.
“Έτσι, η μόνη πραγματική διαφορά μεταξύ των προφίλ ήταν οι αξιολογήσεις της επιτυχίας της σταδιοδρομίας και της ελκυστικότητας καθοριζόταν διάφορα σύμβολα όπως το δολάριο και οι καρδιές”αναφέρει ο Johnson.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της κακής διάθεσης έπρεπε να επιλέξουν σε ποια από αυτά τα προφίλ θα ήθελαν να κάνουν κλικ. Η απόφασή τους αυτή βασίστηκε εν μέρει στις διαθέσεις τους.
Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές; Γενικά, οι σπουδαστές πέρασαν τον περισσότερο χρόνο στα προφίλ των ανθρώπων που φαινόταν σαν επιτυχημένοι και είχαν ελκυστικά προφίλ. Αλλά όταν οι ερευνητές σύγκριναν τα αποτελέσματα με αυτά των σπουδαστών που είχαν κακή διάθεση, ανακάλυψαν ότι οι κυκλοθυμικοί σπουδαστές ξόδεψαν περισσότερο χρόνο στα λιγότερα ελκυστικά προφίλ των λιγότερο επιτυχημένων ανθρώπων.
“Εάν χρειάζεστε μια ώθηση αυτοεκτίμησης, θα ψάξετε για ανθρώπους που είναι σε χειρότερη θέση από ότι εσείς” αναφέρει η συν-συγγραφέας Dr. Silvia Knobloch-Westerwick, καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Ohio State.
Η νέα έρευνα δημοσιεύθηκε online από το περιοδικό Computers in Human Behavior στις 28 Σεπτεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το "κάτι" που μένει...