Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Πίσω από όλα είναι τα μανιτάρια !!!!!!!!!!!!!!!!


Πίσω από όλα είναι τα μανιτάρια !!!!!!!!!!!!!!!! Για να μαθαίνουμε τι εστί Santa.....
Maybe Santa only thought his reindeer were "flying" while he was tripping on mushrooms. The modern-day story of Santa derives from a Siberian shaman who gave out 'shrooms, according to one theory.
livescience.com
8 τρόποι μαγικά μανιτάρια Εξηγήστε Σάντα ιστορία
Από Douglas Main, συγγραφέας προσωπικού | 18η Δεκεμβρίου του 2013 16:22 ET

Σάντα και την τσάντα του ... μαγικά μανιτάρια;
[Pin It] Σάντα και την τσάντα του ... μαγικά μανιτάρια;
Credit: Kiselev Andrey Valerevich | Shutterstock.com
Δείτε την εικόνα σε πλήρες μέγεθος

Η ιστορία της Σάντα και ταράνδων που φέρουν του μπορεί να εντοπιστεί σε μια απίθανη πηγή: παραισθησιογόνα ή «μαγικά» μανιτάρια, σύμφωνα με μια θεωρία.

«Σάντα είναι ένα σύγχρονο ομόλογό του σαμάνος, ο οποίος καταναλώνεται ψυχοτρόπα φυτά και τους μύκητες να επικοινωνεί με τον κόσμο των πνευμάτων», δήλωσε ο John Rush, ανθρωπολόγος και εκπαιδευτής στη Σιέρα College στο Rocklin, Καλιφόρνια.

Εδώ είναι οκτώ τρόπους που παραισθησιογόνα μανιτάρια εξηγήσει την ιστορία της Σάντα και ταράνδων του.

1. Αρκτική σαμάνοι έδωσε έξω μανιτάρια στο χειμερινό ηλιοστάσιο.

Σύμφωνα με τη θεωρία, ο μύθος του Σάντα προέρχεται από τους σαμάνους της Σιβηρίας και τις αρκτικές περιοχές που έπεσε σε teepeelike σπίτια ντόπιων με μια τσάντα γεμάτη παραισθησιογόνων μανιταριών ως δώρα στα τέλη Δεκεμβρίου, Rush, δήλωσε.

"Καθώς η ιστορία συνεχίζεται, μέχρι μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν, αυτές που ασκούν οι σαμάνοι ή ιερείς που συνδέονται με τις παλαιότερες παραδόσεις θα συλλέγει Amanita muscaria (το Άγιο μανιτάρι), στεγνώστε τα και στη συνέχεια να τους δώσει ως δώρα για το χειμερινό ηλιοστάσιο," Rush είπε LiveScience σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. "Επειδή το χιόνι είναι συνήθως το κλείδωμα θυρών, υπήρχε ένα άνοιγμα στην οροφή μέσω του οποίου οι άνθρωποι που μπαίνει και βγαίνει, έτσι την ιστορία καμινάδα."

2. Μανιτάρια, όπως δώρα, βρίσκονται κάτω από τα πεύκα.
Το Amanita muscaria μανιτάρι, το οποίο είναι βαθύ κόκκινο με άσπρες κηλίδες.
[Pin It] Το Amanita muscaria μανιτάρι, το οποίο είναι βαθύ κόκκινο με άσπρες κηλίδες.
Credit: USGS
Δείτε την εικόνα σε πλήρες μέγεθος

Αυτό είναι μόνο ένα από τα συμβολικά συνδέσεις μεταξύ του muscaria μανιτάρι Amanita και την εικονογραφία των Χριστουγέννων, σύμφωνα με πολλούς ιστορικούς και ethnomycologists, ή άνθρωποι που μελετούν την επιρροή μυκήτων στις ανθρώπινες κοινωνίες. Φυσικά, δεν είναι όλοι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι η Σάντα ιστορία είναι συνδεδεμένη με ένα παραισθησιογόνο. [Trippy Ιστορίες: Η ιστορία του μαγικά μανιτάρια & άλλα παραισθησιογόνα]

Στο βιβλίο του «Μανιτάρια και η ανθρωπότητα" (Το βιβλίο Tree, 2003), η αείμνηστη συγγραφέας James Arthur επισημαίνει ότι Amanita muscaria, επίσης γνωστή ως μύγα αγαρικό, ζει σε όλο το βόρειο ημισφαίριο κάτω από τα κωνοφόρα και σημύδες, με τις οποίες οι μύκητες - που είναι βαθύ κόκκινο με άσπρες κηλίδες - έχουν μια συμβιωτική σχέση. Αυτό εξηγεί εν μέρει την πρακτική του Χριστουγεννιάτικου δέντρου, και την τοποθέτηση του φωτεινό κόκκινο-άσπρο-και δώρα κάτω από αυτό, τα οποία μοιάζουν με μανιτάρια Amanita, έγραψε.

"Γιατί οι άνθρωποι φέρνουν πεύκα στα σπίτια τους στο χειμερινό ηλιοστάσιο, τοποθετώντας έντονα χρώματα (κόκκινο και άσπρο) πακέτα κάτω από κλαδιά τους, ως δώρα για να δείξουν την αγάπη τους για τον άλλον ...;" έγραψε. "Είναι επειδή, κάτω από το κλαδί πεύκου είναι η ακριβής τοποθεσία όπου θα βρείτε αυτό το« πιο ιερό 'ουσία, το Amanita muscaria, στην άγρια φύση. "(Σημείωση: Μην τρώτε αυτά τα μανιτάρια, δεδομένου ότι μπορούν να είναι δηλητηριώδη.)

3. Τάρανδος ήταν σαμάνος "ζώα πνεύμα."

Τάρανδος είναι κοινά στη Σιβηρία και Βόρεια Ευρώπη, και να αναζητήσουν αυτά τα παραισθησιογόνα μανιτάρια, όπως τα ανθρώπινα κάτοικοι της περιοχής έχουν επίσης γνωστό ότι κάνουν. Donald Pfister, ένας βιολόγος του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, που μελετά τους μύκητες, δείχνει ότι Σιβηρίας φυλής που προσλαμβάνεται μύγα αγαρικό μπορεί να έχει παραισθήσεις ότι οι τάρανδοι βόσκουν πετούσαν.

"Με την πρώτη ματιά, κάποιος νομίζει ότι είναι γελοίο, αλλά δεν είναι,» δήλωσε ο Carl Ruck, καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης. "Όποιος ακούσει ταράνδων που φέρουν; Νομίζω ότι όλο και γενική γνώση ότι η Σάντα κέρδισε« ταξίδι »με τους ταράνδους του." [6 Έκπληξη Γεγονότα για Τάρανδος]
Χριστούγεννα νύχτα. Σάντα και τάρανδοι του ιππασίας ενάντια φεγγάρι
[Pin It] Ήταν Σάντα και ταράνδων του σε ένα μαγικό μανιτάρι που προκαλείται από το ταξίδι;
Credit: Nomad_Soul | Shutterstock
Δείτε την εικόνα σε πλήρες μέγεθος

"Μεταξύ των σαμάνοι από τη Σιβηρία, έχετε ένα ζώο πνεύμα μπορείτε ταξίδι με όραμα στην αναζήτησή σας," Ruck συνέχισε. "Και οι τάρανδοι είναι κοινά και εξοικειωμένοι με τους ανθρώπους στην ανατολική Σιβηρία."

4. Σαμάνοι ντυμένος σαν ... Άγιος Βασίλης.

Αυτοί οι σαμάνοι "έχουν επίσης μια παράδοση ντύνοντας όπως το [μανιτάρι] ... ντύνονται στα κόκκινα κοστούμια με λευκά στίγματα», είπε ο Ruck.

5. Μανιτάρια αφθονούν στην εικονογραφία των Χριστουγέννων.

Στολίδια δέντρο σχήμα Amanita μανιτάρια και άλλες απεικονίσεις των μυκήτων είναι επίσης διαδεδομένη στην Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση σε όλο τον κόσμο, ιδίως στη Σκανδιναβία και τη Βόρεια Ευρώπη, Pfister επεσήμανε. Τούτου λεχθέντος, Pfister κατέστησε σαφές ότι η σύνδεση μεταξύ της σύγχρονης εποχής Χριστουγέννων και της προγονικής πρακτική της κατανάλωσης μανιταριών είναι μια σύμπτωση, και ο ίδιος δεν γνωρίζει για οποιαδήποτε άμεση σύνδεση. [5 εκπληκτικά γεγονότα για τα Χριστούγεννα]

6. μύτη του Ρούντολφ μοιάζει με ένα φωτεινό κόκκινο μανιτάρι.

Σημεία Ruck ο Rudolph ως ένα άλλο παράδειγμα του οδοστρώματος μανιτάρι εικόνες: Η μύτη του μοιάζει ακριβώς όπως ένα κόκκινο μανιτάρι. "Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι ένας τάρανδος με ένα κόκκινο-μανιτάρι μύτη είναι επικεφαλής, καθοδηγώντας τους άλλους», είπε.

Πολλές από αυτές τις παραδόσεις συγχωνεύθηκαν ή προβάλλονται κατά του Αγίου Νικολάου, του Αγίου τέταρτο αιώνα, γνωστός για τη γενναιοδωρία του, όπως η ιστορία συνεχίζεται.

Υπάρχει μικρή συζήτηση σχετικά με την κατανάλωση μανιταριών από την Αρκτική και Σιβηρίας φυλών και οι σαμάνοι, αλλά η σύνδεση με παραδόσεις των Χριστουγέννων είναι πιο αδύναμη, ή «μυστηριώδη», όπως το έθεσε Ruck.

7. "Η νύχτα πριν τα Χριστούγεννα» μπορεί να δανειστεί από σαμάνος τελετουργίες.

Πολλά από τα σύγχρονα στοιχεία της σύγχρονης αμερικανικής Άγιος Βασίλης έρχεται από την 1823 ποίημα "Η νύχτα πριν τα Χριστούγεννα» (που αργότερα έγινε γνωστή ως "" Twas τη νύχτα πριν από τα Χριστούγεννα »). Το ποίημα πιστώνεται στο Clement Clarke Moore, ένα αριστοκρατικό ακαδημαϊκό που έζησε στη Νέα Υόρκη.

Η προέλευση του οράματος του Moore είναι ασαφείς, αν και Arthur, Rush και Ruck όλοι σκέφτονται ο ποιητής ίσως άντλησε από βόρειας Ευρώπης μοτίβα που προέρχονται από Σιβηρίας ή της Αρκτικής σαμανικές παραδόσεις. Τουλάχιστον, Άρθουρ έγραψε, έλκηθρο του Αϊ-Βασίλη και ταράνδων είναι ίσως οι αναφορές σε διάφορες σχετικές Βόρειας Ευρώπης μυθολογία. Για παράδειγμα, ο νορβηγός θεός Thor (γνωστή στα γερμανικά ως Donner) πέταξε σε ένα άρμα που το έσερναν δύο κατσίκες, τα οποία έχουν αντικατασταθεί στην σύγχρονη επανάληψη με ταράνδους του Αϊ-Βασίλη, Άρθουρ έγραψε.
Τάρανδος, η οποία δεν είναι συνήθως γνωστό για να πετάξει.
[Pin It] ταράνδων, η οποία συνήθως δεν είναι γνωστό να πετάξει.
Credit: Stockxpert
Δείτε την εικόνα σε πλήρες μέγεθος

Άλλοι ιστορικοί δεν γνώριζαν μιας σύνδεσης μεταξύ Σάντα και οι σαμάνοι ή μαγικά μανιτάρια, συμπεριλαμβανομένων Stephen Nissenbaum, ο οποίος έγραψε ένα βιβλίο σχετικά με την προέλευση των Χριστουγέννων παραδόσεις, και Πέννες Restad, του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν, δύο από τους οποίους είχαν έρθει σε επαφή με LiveScience.

8. Σάντα είναι από την Αρκτική.

Ένας ιστορικός, Ronald Hutton, είπε NPR ότι η θεωρία της σύνδεσης μανιτάρι-Σάντα είναι εσφαλμένη. "Αν κοιτάξετε τα στοιχεία της Σιβηρίας σαμανισμό, που έχω κάνει," Hutton είπε, "θα διαπιστώσετε ότι οι σαμάνοι δεν ταξιδεύουν με έλκηθρο, δεν ασχολείται συνήθως με τα πνεύματα των ταράνδων, πολύ σπάνια πήρε τα μανιτάρια για να πάρει έκσταση , δεν έχουν κόκκινο-και-λευκά ρούχα. "

Αλλά βιασύνη και Ruck διαφωνούν, λέγοντας ότι οι σαμάνοι έκαναν συμφωνία με τα πνεύματα ταράνδων και την κατάποση μανιταριών είναι καλά τεκμηριωμένη. Σαμάνοι από τη Σιβηρία έκαναν φορούν κόκκινα δέρματα ελαφιών, αλλά ο χρωματισμός του περιβολή του Αϊ-Βασίλη είναι κατά κύριο λόγο ως στόχο να αντικατοπτρίζει το χρωματισμό του Amanita μανιτάρια, Rush πρόσθεσε. Όσο για έλκηθρα, το θέμα δεν είναι ο ακριβής τρόπος μετακίνησης, αλλά ότι το «ταξίδι» συνεπάγεται μεταφορά σε μια διαφορετική, ουράνια σφαίρα, Rush, δήλωσε. Μερικές φορές οι άνθρωποι θα πίνουν επίσης τα ούρα του σαμάνου ή του ταράνδου, όπως οι παραισθησιογόνες ουσίες που απεκκρίνονται με αυτόν τον τρόπο, χωρίς κάποια από τις βλαβερές χημικές ουσίες που περιέχονται στα μύκητες (που κατανέμονται από τον σαμάνο ή των ταράνδων), Rush, δήλωσε.

"Οι άνθρωποι που γνωρίζουν για το σαμανισμό αποδεχθεί αυτή την ιστορία», δήλωσε ο Ruck. "Υπάρχει κάποιος άλλος λόγος ότι η Σάντα ζει στο Βόρειο Πόλο εκεί; Είναι μια παράδοση που μπορούν να αναχθούν στη Σιβηρία».

Σημείωση συντάκτη: Αυτό είναι ένα αναπροσανατολισμό μιας ιστορίας που δημοσιεύθηκε στις 20 Δεκέμβρη 2012, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Παπαδιαμάντης - Τα Χριστούγεννα και η Σταχομαζώχτρα

Η Καίτη Στάπα κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
Ο ουρανός έβρεχε διαρκώς λεπτόν νερόχιονον, ο γραίος αδιάκοπος εφύσα και ήτο ψύχος και χειμών τας παραμονάς των Χριστουγέννων του έτους… Ο κυρ ...
imerodromos.gr

Κακούργημα πλέον το παράνομο downloading στο internet!

Κακούργημα πλέον το παράνομο downloading στο internet!

Με τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση αυτές τις μέρες (μία από τις πολλές δεκάδες) δίνει την άδεια για άρση του απορρήτου κατόχων sites και blogs.
Η τροπολογία φέρει τον τίτλο «Άρση του απορρήτου για την διακρίβωση των κακουργημέτων που προβλέπονται στο Ν. 2121/1993» που αφορά την πνευματική ιδιοκτησία, τα συγγενικά δικαιώματα και τα, όπως τα λέει, πολιτιστικά θέματα. Με την τροπολογία αυτή λοιπόν επιτρέπεται πλέον η άρση του απορρήτου ώστε «να γίνεται ταυτοποίηση της διεύθυνσης σύνδεσης στο διαδίκτυο», της IP του κάθε blog και site με άλλα λόγια, με το πρόσωπο το οποίο «διαπράττει την κακουργηματική προσβολή του δικαιώματος της πνευματικής ιδιοκτησίας και της συγγενικού δικαιώματος».
Όποιο blog λοιπόν, ανώνυμο εννοείται, δίνει τη δυνατότητα για free -παράνομο- downloading πλέον δεν θα πρέπει να αισθάνεται και πολύ καλά αφού ο νόμος θα επιτρέπει στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να παρέμβει αυτόματα. Δεν ξέρω, αυτό σαφώς και είναι καλό για τους δημιουργούς (καλλιτέχνες, στιχουργούς, συνθέτες κτλ), ελπίζω μόνο να μην κρύβει τίποτε άλλο. Ή, μάλλον, μην χρησιμοποιηθεί και για αλλότριους σκοπούς.
Πηγή: e-tetRadio.gr

Το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι η αγάπη!..

Αφιερωμένο σε όλες και όλους τους φίλους αυτού του προφίλ.
Αγαπημένοι μου, φίλες και φίλοι... Φίλε ποιητή...
Το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι η αγάπη!...
Έτσι είναι... Ανεξάρτητα από το πως και τι πιστεύει ο καθένας μας,
η αγάπη πάντα θα στέκεται υπεράνω θρησκειών, δογμάτων και προκαταλήψεων, όμως...

Τι να το κάνεις;
Τι να το κάνεις το πνεύμα ποιητή,
πως να τη νιώσεις την αγάπη
αν δεν ανοίγει στα δύο τον βράχο,
αν δεν απλώνει το χέρι στη ζωή
τη στιγμή που καίγεται η καρδιά,
αν δεν αυτοπυρπολείται
στο πρώτο χάδι του έρωτα,
αν δεν γυρίζει ανάποδα τον χαμό
να ξεπροβάλλει η ελπίδα;
Τι να το κάνεις το πνεύμα ποιητή,
τι να ζητήσεις από την αγάπη
αν κρύβει την αστραπή στο βλέμμα,
αν δεν ανεβάζει εκείνο το άρωμα
του φρεσκοκαμμένου μπαρουτιού
καθώς ζυμώνεις την αγωνία σου
τρίβοντας τα φύλλα της καρδιάς
ανάμεσα στις ροζιασμένες παλάμες
της μεγάλης σου προσδοκίας;
Τι να το κάνεις το πνεύμα ποιητή
αν κάθε που σε φωνάζει η ζωή,
εσύ λουφάζεις σαν κυνηγημένος
στα λαγούμια της ανυπαρξίας,
αφήνοντας στους καταφρονεμένους
το ισχνό κεράκι του ονείρου τους
να δοκιμάζεται βάναυσα
απ τους πολεμοκάπηλους της ζωής
και της πραγματικής ελευθερίας;
Τι να το κάνεις το πνεύμα ποιητή
χωρίς το ζεστό χάδι της αγάπης;
Γαβρίλης Ιστικόπουλος / Από τη συλλογή ''Συνομιλίες''.
24 - 12 - 2014 / Καλημέρα Σας............Καλές γιορτές με όλη μου την αγάπη!

ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ πρέπει να αποκτήσουν "ηλεκτρονική ταυτότητα των κτηρίων" τους από τον Ιανουάριο 2015

ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ πρέπει να αποκτήσουν "ηλεκτρονική ταυτότητα των κτηρίων" τους από τον Ιανουάριο 2015

Στην τελική ευθεία για την έναρξη της υποχρεωτικής διαδικασίας ηλεκτρονικής καταγραφής ...των δημοσίων και ιδιωτικών ακινήτων της χώρας βρίσκεται το υπουργείο Περιβάλλοντος, δίδοντας σε πρώτη φάση οριστικές λύσεις ιδιοκτησίας στα περίπου 500.000 αυθαίρετα που βρίσκονται σε φάση τακτοποίησης.

Tο ηλεκτρονικό «φακέλωμα» όλων των κτιρίων της χώρας, το οποίο θα βρίσκεται σε μόνιμη διασύνδεση με το Kτηματολόγιο, τη ΔEH και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Oικονομικών, τίθεται πρακτικά σε εφαρμογή τον ερχόμενο Iανουάριο του 2015, φέρνοντας καθοριστικές αλλαγές στον ισχύοντα τρόπο έκδοσης των νέων οικοδομικών αδειών.

Στις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, εντός της επόμενης δεκαετίας θα πρέπει όλα τα κτίρια της χώρας να αποκτήσουν ψηφιακή ταυτότητα, καταγράφοντας σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα τα δεδομένα των ακινήτων, από την άδεια έως όλες τις μεταβολές.

Mε υψηλά πρόστιμα απειλούνται όσα κτίρια δεν δηλωθούν, καθώς θα χαρακτηρίζονται αυθαίρετα και εν συνεχεία θα επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες τους οι σχετικές κυρώσεις που ισχύουν και σήμερα, προβλέποντας ταυτόχρονα ποινικές και οικονομικές κυρώσεις για όσους μηχανικούς συμπληρώσουν ψευδή στοιχεία στην ταυτότητα κτιρίου.

Aπό τη νέα χρονιά, κάθε νέο κτίριο θα πρέπει απαραιτήτως να διαθέτει ηλεκτρονική ταυτότητα, ενώ στα υφιστάμενα δίδεται προθεσμία δέκα ετών. Eνώ όσα κτίρια ή ιδιοκτησίες ενταχθούν στον νέο νόμο περί τακτοποίησης αυθαιρέτων (4178/2013 ή 4014/2011 και 3843/2010) οφείλουν να ολοκληρώσουν την ταυτότητα του κτιρίου μέσα σε πέντε χρόνια. Όλα τα στοιχεία που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων, τροφοδοτούν αυτομάτως το πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου και δεν χρειάζεται επανυποβολή.

Αλλαγή προσδιορισμού
Mε τη νέα απόφαση αλλάζει και ο τρόπος προσδιορισμού του ελεγκτή δόμησης, επιφέροντας έτσι μεγαλύτερη διαφάνεια επί της διαδικασίας. Πρακτικά, η ανάθεσή του θα γίνεται ηλεκτρονικά, λαμβάνοντας υπόψη τη λίστα των μηχανικών που έχουν διαπιστευτεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος, για όλες τις περιοχές της χώρας προκειμένου να κάνουν τις προβλεπόμενες αυτοψίες και ελέγχους.

H αίτηση θα εισάγεται σε ροή ελέγχου στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης. Oι υπάλληλοι θα κάνουν τον έλεγχο και θα διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους ηλεκτρονικά και θα ενημερώνεται ο υπεύθυνος μηχανικός σε πραγματικό χρόνο. Όλη η διαδικασία ελέγχου, το ιστορικό των μεταβολών και ο φάκελος θα τηρούνται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμα στον μηχανικό, τον ιδιοκτήτη, την αρμόδια υπηρεσία δόμησης και το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Πέραν των μεμονωμένων περιπτώσεων ιδιοκτησίας, στις πολυκατοικίες μπορούν όλοι μαζί οι ιδιοκτήτες να «φτιάξουν» την ταυτότητα του κτιρίου και όχι μόνο ανά ιδιοκτησία. Ωστόσο, εάν δεν συμφωνεί η πλειονότητα των ιδιοκτητών, τότε μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να προχωρήσει μόνος του τη διαδικασία της Hλεκτρονικής Tαυτότητας Kτιρίου για το διαμέρισμά του.

Πιλοτική εφαρμογή
Mέχρι στιγμής, κύκλοι του υπουργείου υποστηρίζουν πως τα αποτελέσματα του προγράμματος πιλοτικής εφαρμογής που ξεκίνησαν περί τα τέλη Oκτωβρίου σε έξι περιοχές είναι ιδιαίτερα θετικά, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «στις πρώτες μέρες του 2015 ολοκληρώνεται η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου που «τρέχει» σε Aθήνα, Πειραιά, Kόρινθο, Hράκλειο, Xανιά και Kομοτηνή καθώς και στη Διεύθυνση Oικοδομικού και Kτιριοδομικού Kανονισμού του υπουργείου Περιβάλλοντος». Mάλιστα, όπως δηλώνει ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Nίκος Tαγαράς, «η πιλοτική λειτουργία του συστήματος είναι κρίσιμη για το εγχείρημα της μετάβασης από το χειρόγραφο σύστημα με τους φακέλους στον νέο ηλεκτρονικό τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης, με ηλεκτρονική διεκπεραίωση και ελέγχους».

H καταγραφή των ακινήτων θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου θεσμού της Hλεκτρονικής Tαυτότητας Kτιρίου και θα είναι υποχρεωτική. Aκίνητα χωρίς «Hλεκτρονική Tαυτότητα» δεν θα μπορούν να μεταβιβάζονται και μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων προθεσμιών θα θεωρούνται αυθαίρετα. Στη «φάκα» αναμένεται να πέσουν και οι επιτήδειοι που θα επιχειρήσουν να υποβάλουν ψευδή στοιχεία με συναίνεση του αρμόδιου μηχανικού, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με υψηλά πρόστιμα και στέρηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

Περιοδικοί έλεγχοι
Kρίσιμο θέμα στην εξέλιξη υλοποίησης του έργου αποτελούν οι έλεγχοι, καθώς σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα προβλέπονται περιοδικοί έλεγχοι από μηχανικό κάθε οκτώ χρόνια για κτίρια συνάθροισης κοινού, βιομηχανίες - βιοτεχνίες, πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων, εμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές και κάθε δέκα χρόνια για τις κατοικίες, τα ξενοδοχεία, τα εμπορικά καταστήματα, τους γραφειακούς χώρους, τα κτίρια εκπαίδευσης και υγείας και τα σωφρονιστικά καταστήματα. Eνώ κάθε 15 χρόνια θα γίνεται έλεγχος για χώρους αποθήκευσης, στάθμευσης αυτοκινήτων και λοιπές χρήσεις.

H ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου αποτελεί αίτημα 25 χρόνων του τεχνικού κόσμου, το οποίο υλοποιεί το YΠEKA σε συνεργασία με το TEE. Δεν αφορά τα σχέδια της μελέτης, αλλά την πραγματική, σε κάθε χρονική στιγμή, αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης του ακινήτου. Mάλιστα, μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα αποτελέσει βασικό, συστατικό στοιχείο της αγοράς ακινήτων.

Tι ισχύει σε κτίρια προ και μετά της 1/3/2012

• Διαφοροποίηση σε κτίρια προ της 1/3/2012, δηλαδή πριν από την εφαρμογή του ν. 4030/2011 που προβλέπει τον έλεγχο κάθε κτιρίου με άδεια. Σε αυτά θα συμπληρώνονται αρχικά τα βασικά στοιχεία καταγραφής, προκειμένου να μην μπουν οι πολίτες στη διαδικασία αναζήτησης νέων δικαιολογητικών εφόσον απαιτηθεί άμεσα μια μεταβίβαση και στη συνέχεια θα συμπληρώνονται τα πλήρη στοιχεία ηλεκτρονικής καταγραφής εντός πενταετίας.

• Για τα νέα κτίρια των οποίων η ολοκλήρωση θα πραγματοποιηθεί μετά την εφαρμογή της ταυτότητας του κτιρίου γίνεται πλήρη και αναλυτική καταγραφή όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 4030/2011.

• Όλες οι υπαγωγές στην ηλεκτρονική διαδικασία των αυθαιρέτων και τα στοιχεία που υποβλήθηκαν, αυτομάτως και χωρίς κόστος για τον πολίτη μεταφέρονται στη βάση δεδομένων της Hλεκτρονικής Tαυτότητας του Kτιρίου.Eιδικώς για κτίρια για τα οποία έχει γίνει υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 3843/2010, του ν. 4014/2011 και του ν..4178/2013, η πρώτη συμπλήρωση/ενημέρωση κατά τις διατάξεις του παρόντος, διενεργείται εντός προθεσμίας πέντε ετών από τη δημοσίευση του παρόντος με την επισήμανση ότι εφόσον έχουν υποβληθεί στοιχεία ηλεκτρονικά κατά τις διατάξεις του ν. 4178/2013 δεν χρειάζεται καμία άλλη ενέργεια πέραν της αντίστοιχης, για την έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας (αυτόματα θα μεταφερθούν από τη βάση δεδομένων των αυθαιρέτων στη βάση δεδομένων της Tαυτότητας του Kτιρίου).Eιδικά για τα κτίρια προ 1/3/2012 τα στοιχεία που συμπληρώνονται στην Hλεκτρονική Tαυτότητα του Kτιρίου είναι αντίστοιχα με αυτά που θα απαιτούνται για την υποβολή στο σύστημα των αυθαιρέτων .Παράδειγμα: Σε μια δικαιοπραξία, αν για ένα ακίνητο κατά τις κείμενες διατάξεις δεν απαιτείται η υποβολή σχεδίων δεν θα απαιτείται και για τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου (αυτόματη μεταφορά των δεδομένων από τη μια ηλεκτρονική βάση στην άλλη).

Έλεγχος κατασκευών και πρόστιμα

• H υποχρέωση συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου σε κάθε μεταβίβαση, ο περιοδικός έλεγχος και η ενημέρωση αυτής αποτελεί τον μόνιμο και διαρκή τρόπο παρακολούθησης των κατασκευών.

• Mε ηλεκτρονική διαδικασία αυτομάτως από σχετικούς ελέγχους διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων της EKXA A.E., της ΔEH A.E. και του υπουργείου Oικονομικών, θα διαπιστώνεται η παράληψη αρχικής συμπλήρωσης, ενημέρωσης ή περιοδικής συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου. Tότε θα επιβάλλονται κυρώσεις έως την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών που θα αποδεικνύουν ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί αυθαίρετες κατασκευές σε αυτά.

Πώς ορίζεται η περιοδικότητα των ελέγχων

Kάθε 8 έτη

A. Kτίρια συνάθροισης κοινού

B. Bιομηχανία, Bιοτεχνία

Γ. Πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων

Δ. Eμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές

Kάθε 15 έτη

A. Aποθήκευση

B. Στάθμευση αυτοκινήτων

Γ. Λοιπές χρήσεις

Kάθε 10 έτη

A. Kτίρια με χρήση κατοικίας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν, μεταξύ άλλων, τα ξενοδοχεία, οι ξενώνες, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα

B. Eμπόριο

Γ. Γραφεία

Δ. Eκπαίδευση

E. Yγεία και κοινωνική πρόνοια

ΣT. Σωφρονισμός

Oικοδομικές άδειες
Με ένα «κλικ» μέσω... διαδικτύου

Aπό τον ερχόμενο Iανουάριο, μαζί με την Hλεκτρονική Tαυτότητα, αρχίζει να εφαρμόζεται η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή και έκδοση των αδειών δόμησης. Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός του YΠEKA, που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού, Nίκου Tαγαρά, τα δικαιολογητικά και οι μελέτες για την έκδοση της οικοδομικής άδειας θα υποβάλλονται και θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, μέσα στα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία στάδια, χωρίς να χρειάζονται συναλλαγές των μηχανικών με τις πολεοδομίες.

Oι ιδιοκτήτες θα μπορούν να παρακολουθούν τη διαδικασία έκδοσης της οικοδομικής τους άδειας μέσω του υπολογιστή τους με ειδικό κωδικό πρόσβασης, ενώ πρόσβαση στα δεδομένα θα έχει ο μηχανικός, καθώς και οι υπάλληλοι του YΠEKA.

Tο νέο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών υλοποιείται από το Tεχνικό Eπιμελητήριο Eλλάδας σε συνεργασία με το YΠEKA και συνδέεται με τον νέο θεσμό της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου ως μέρος ενός συνολικού πληροφοριακού συστήματος, που θα διαχειρίζεται ηλεκτρονικά όλα τα στοιχεία που αφορούν το κτιριακό απόθεμα της χώρας. Mε στόχο στη συνέχεια, μέχρι την ολοκλήρωση του Eθνικού Kτηματολογίου το 2020, να υπαχθούν σε αυτό και όλα τα χωρικά και πολεοδομικά στοιχεία της επικράτειας.

• Πώς θα λειτουργεί το σύστημα: Tο σύστημα θα δέχεται αιτήσεις και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά δικαιολογητικά και μελέτες. H αίτηση θα εισάγεται σε ροή ελέγχου στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης. Oι υπάλληλοι θα κάνουν τον έλεγχο -και θα διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους- ηλεκτρονικά και θα ενημερώνεται ο υπεύθυνος μηχανικός σε πραγματικό χρόνο. Όλη η διαδικασία ελέγχου και ο φάκελος θα τηρούνται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμα στον μηχανικό, τον ιδιοκτήτη, την αρμόδια υπηρεσία δόμησης και το υπουργείο Περιβάλλοντος. Yπάρχει πρόβλεψη και για διαβίβαση στοιχείων σε απάντηση αιτημάτων από άλλες εκτός των Yπηρεσιών Δόμησης υπηρεσίες, για την παράλληλη αναζήτηση τυχόν πρόσθετων εγκρίσεων. Mε το νέο σύστημα δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία της έκδοσης μιας οικοδομικής άδειας χωρίς να υπάρχει επαφή του μηχανικού και των υπαλλήλων. Παράλληλα, θα μπορεί να γίνεται πλήρης τεκμηρίωση στην περίπτωση που υπάρχει καθυστέρηση στην έκδοση μιας οικοδομικής άδειας.

• Yλοποίηση: Tο νέο σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών υλοποιείται από το Tεχνικό Eπιμελητήριο Eλλάδας (TEE) με χρηματοδότηση από το EΣΠA, στο πλαίσιο του έργου της Ψηφιακής Tαυτότητας Kτιρίου. Σημειώνεται ότι από τη νέα χρόνια θα υπάρχει ίδια βάση δεδομένων τόσο για το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικής άδειας όσο και με την Hλεκτρονική Tαυτότητα Kτιρίων: Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου θα αναγράφονται όλα τα στοιχεία που αφορούν τα κτίρια.

Tα συνδεδεμένα ηλεκτρονικά συστήματα -ηλεκτρονικός τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών, Hλεκτρονική Tαυτότητα- αλλά και το ψηφιακό υπόβαθρο που υπάρχει από το Kτηματολόγιο -το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2020- θα δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό δίχτυ για τα κτίρια.

Tα χαρακτηριστικά της Hλεκτρονικής Tαυτότητας κτιρίου

• Hλεκτρονική Διαδικασία Kαταγραφής όλων των κτισμάτων της χώρας με στόχο εντός δεκαετίας να έχουν καταγραφεί ηλεκτρονικά όλα τα κτίρια, δημόσια και ιδιωτικά.

• H καταγραφή μπορεί να γίνει είτε για το σύνολο του κτιρίου είτε για αυτοτελής ιδιοκτησίες οριζόντιες ή κάθετες

• Για τις μεταβιβάσεις πλέον η βεβαίωση μηχανικού αντικαθίσταται από το Πιστοποιητικό Πληρότητας Kτιρίου ή Iδιοκτησίας

• Όλες οι σχετικές παράλληλες αδειοδοτήσεις (δασική υπηρεσία, αρχαιολογική υπηρεσία κ.λπ.) για τα νέα κτίρια καταγράφονται αυτομάτως στην ηλεκτρονική διαδικασία της Tαυτότητας του Kτιρίου, χωρίς επιπλέον κόστος για τον πολίτη. Eπισημαίνεται, άλλωστε, ότι τμήμα του ηλεκτρονικού έργου που έχει προβλέψει το YΠEKA αφορά στην ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών και στην ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης των αδειών δόμησης (όλες οι εγκρίσεις καταγράφονται στην Tαυτότητα του Kτιρίου και γίνεται ενημέρωση αυτής)

• Θεσπίζεται κατά απόλυτο τρόπο ο έλεγχος των κατασκευών. Kαθορίζεται περιοδικός έλεγχος και καταγραφή και η βάση δεδομένων της Tαυτότητας Kτιρίου συνδέεται με το Kτηματολόγιο, με τη ΔEH και το υπουργείο Oικονομικών.

«Τα Χριστούγεννα του Παπαδιαμάντη»


«Τα Χριστούγεννα του Παπαδιαμάντη»

Ενα διήγημα του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ με ήρωα τον κυρ Αλέξανδρο

Fotor1224134030

Ο ουρανός έβρεχε διαρκώς λεπτόν νερόχιονον, ο γραίος αδιάκοπος εφύσα και ήτο ψύχος και χειμών τας παραμονάς των Χριστουγέννων του έτους…
Ο κυρ Αλέξανδρος είχε νηστεύσει ανελλιπώς ολόκληρον το Σαρανταήμερον και είχεν εξομολογηθεί τα κρίματά του (Παπά-Δημήτρη το χέρι σου φιλώ!). Και αφού εγκαίρως παρέδωσε το χριστουγεννιάτικον διήγημά του εις την «Ακρόπολιν» και διέθεσεν ολόκληρον την γλίσχρον αντιμισθίαν του προς πληρωμήν του ενοικίου και των ολίγων χρεών του, γέρων ήδη κεκμηκώς υπό των ετών και της νηστείας, αποφεύγων πάντοτε την πολυάσχολον τύρβην, αλλά φιλακόλουθος πιστός, έψαλεν, ως συνήθως, με την βραχνήν και σπασμένην φωνήν του, πλήρη όμως ενθέου πάθους, ως αριστερός ψάλτης, εις το παρεκκλήσιον του Αγίου Ελισσαίου τας Μεγάλας Ώρας, σχεδόν από στήθους, και ότε επανήλθεν εις το πτωχικόν του δωμάτιον, δεν είχεν ακόμη φέξει!
Ήναψε το κηρίον του και τη βοηθεία του κηρίου (και του Κυρίου!) έβγαλε το υπόδημά του το αριστερόν, διότι τον ηνώχλει ο κάλος, και ημίκλιντος επί της πενιχράς στρωμνής του, πολλά ρεμβάζων και ουδέν σκεπτόμενος, ήκουε τας ορυγάς του κραταιού ανέμου και τους κρότους της βροχής και έβλεπε νοερώς τον πορφυρούν πόντον να ρήγνυται εις τους σκληρούς αιχμηρούς βράχους του νεφελοσκεπούς και χιονοστεφάνου Άθω.
Εκρύωνεν. Αλλά το καφενείον του κυρ Γιάννη του Αγκιστριώτη ήτο κλειστόν. Αλλά και οβολόν δεν είχε να παραγγείλει:
– Πάτερ Αβραάμ, πέμψον Λάζαρον! (ένα ποτηράκι ρακή ή ρώμι).
Εκείνην την χρονιάν τα Χριστούγεννα έπεσαν Παρασκευήν. Τόσον το καλύτερον. Θα νηστεύσει και πάλιν, ως το είχε τάμα να νηστεύει δια βίου κάθε Παρασκευήν δια να εξαγνισθεί ο αμαρτωλός δούλος του Θεού από το μέγα κρίμα της νεότητός του, που είδε τυχαίως από την κλειδαρότρυπαν την νεαράν του εξαδέλφην να γδύνεται.
Έκαμε τον σταυρόν του κι εσκεπάσθη με την διάτρητον βατανίαν του, όπως ήτο ντυμένος και με τα υποδήματα – πλην του αριστερού.
Και τότε ευρέθη εις την προσφιλήν του νήσον των παιδικών του χρόνων με τα ρόδιν” ακρογιάλια, τας αλκυονίδας ημέρας, τας χλοϊζούσας πλαγιάς, με τα κρίταμα, την κάππαριν και τας αρμυρήθρας των παραθαλασσίων βράχων και με τους απλούς παλαιούς ανθρώπους, θαλασσοδαρμένους ή ναυαγούς, ζωντανούς και κεκοιμημένους.
Και ήλθεν ο Χριστός με το τεθλιμμένον πρόσωπον, η Παναγία η Γλυκοφιλούσα με το λευκόν και ένθεον Βρέφος της, ο Άγιος Στυλιανός, ο φίλος και φρουρός των νηπίων, η Αγία Βαρβάρα και η Αγία Κυριακή με τους σταυρούς και τους κλάδους των φοινίκων εις τας χείρας, ο όσιος Αντώνιος και Ευθύμιος και Σάββας με τας γενειάδας και τα κομβοσχοίνιά των· και ήλθε και ο όσιος Μωϋσής ο Αιθίοψ, «άνθρωπος την όψιν και θεός την καρδίαν», η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια κρατούσα εις τας χείρας το μικρόν της ληκύθιον, το περιέχον τα λυτήρια όλων των μαγγανειών και επωδών, ο Άγιος Ελευθέριος, η Αγία Μαρίνα και είτα ο Άγιος Γεώργιος και ο Άγιος Δημήτριος με τα χαντζάρια των, με τας ασπίδας και τους θώρακάς των – ολόκληρον το Τέμπλον του παρεκκλησίου της Παναγίας της Γλυκοφιλούσης εκεί επάνω εις τον βράχον τον μαστιζόμενον από θυέλλας και λαίλαπας και λικνιζόμενον από το πολυτάραχον και πολύρροιβδον κύμα….
Φέγγος εαρινόν και θαλπωρή διεχύθησαν εντός του υγρού δωματίου και ο κυρ Αλέξανδρος λησμονήσας τον κάλον του ανεσηκώθη να φορέσει και το αριστερόν του υπόδημα δια ν’ ασπασθεί ευλαβώς τους πόδας του Χριστού, της Παναγίας και των αγίων.
Αλλ” η οπτασία εξηφανίσθη και ιδού ευρέθη εις τον Άι Γιάννην τον Κρυφόν, που εγιάτρευε τους κρυφούς πόνους κι εδέχετο την εξαγόρευσιν των κρυφών αμαρτιών. Πλήθος πιστών είχεν ανέλθει από την πολίχνην, ζωντανοί και συγχωρεμένοι, να παρακολουθήσουν την Λειτουργίαν, την οποία ετέλει ο παπά-Μπεφάνης βοηθούμενος από τον μπάρμπ’ Αναγνώστην τον Παρθένην.
Κατά περίεργον αντινομίαν των στοιχείων, ήτο καλοκαίρι κι η Λειτουργία είχε τελειώσει και ήτον δεν ήτον τρίτη πρωϊνή, ότε η αμφιλύκη ήρχισε να ροδίζει εις τον αντικρυνόν ζυγόν του βουνού.
Όλοι γείτονες, λάλοι και φωνασκοί, εκάθηντο κατά γης πέριξ εστρωμένης καθαράς οθόνης. Τέσσερ” αρνιά, τρία πρόβατα, δύο κατσίκια, αστακοουρές, κεφαλόπουλα καπνιστά της λίμνης, αυγοτάραχον και εγχέλεις αλατισμένοι, πίττες, κουραμπιέδες, μπακλαβάδες, πορτοκάλια και μήλα – όλα τα καλούδια, προϊόντα της μικρής και ωραίας νήσου, περιέμενον τους συνδαιτυμόνας.
– Καλώς ώρισες κυρ Αλέξαντρε, κάτσε κ” η αφεντιά σου, του είπεν η θεια η Αμέρσα.
Αλλά τι βλέπει γύρω του; Όλους τους ήρωας και τας ηρωίδας των Χριστουγεννιάτικων διηγημάτων του. Εκεί ήτον η θεια-Αχτίτσα, φορούσα καινουργή μανδήλαν και νέα πέδιλα, επιδεικνύουσα μετ” ευγνωμοσύνης το συνάλλαγμα των δέκα λιρών, το οποίον μόλις έλαβε από τον ξενητευμένον εις την Αμερικήν υιόν της. Δίπλα της εκάθητο κι ο Γιάννης ο Παλούκας, ο προσποιηθείς τον Καλλικάντζαρον την Παραμονήν των Χριστουγέννων και ληστεύσας τον Αγγελήν, τον Νάσον, τον Τάσον – όλα τα παιδιά τα οποία κατήρχοντο από την Επάνω ενορίαν, αφού είχαν ψάλει τα Κάλανδα. Εσηκώθη και παρέδωσεν εις τον κυρ Αλέξανδρον τας κλεμμένας πεντάρας -δεν είχε πως να μεθύσει και εορτάσει τα Χριστούγεννα εκείνην την χρονιάν (συχωρεμένος ας είναι!).
Ιδού κι ο Μπάρμπ” Αλέξης, ο Καλοκαιρής, που δεν είχεν ανάγκην του πορθμείου του Χάρωνος δια να πηδήσει εις τον άλλον κόσμον· είχε το ιδικόν του, υπόσαθρον πλοιάριον, αυτόχρημα σκυλοπνίχτην. Μαζί του ήτον κι ο σύντροφός του ο Γιάννης ο Πανταρώτας ο ναυτολογημένος ως Ιωαννίδης και διατελών εν διαρκεί απουσία κατά τας ώρας της εργασίας.
– Να φροντίσεις, του είπεν ο Πανταρώτας, να πάρω την σύνταξή μου!
Και λησμονών την ιερότητα της στιγμής εμούντζωσε το κενόν συνοδεύων την άσεμνον χειρονομίαν με την ασεμνοτέραν βλασφημίαν:
– Όρσε, κουβέρνο!
Εκεί ήτον κι ο Μπάρμπα-Διόμας, ευτυχής διότι εγλύτωσεν από το ναυάγιον και ερρόφησεν απνευστί επί του διασώσαντος αυτόν τρεχαντηρίου ολόκληρον φιάλην πλήρη ηδυγεύστου μαύρου οίνου δια να συνέλθει – ω πενιχρά, αλλ” υπερτάτη ευτυχία του πτωχού!
Αλλ” ιδού έτρεξε να του σφίξη την χείρα και ο βοσκός ο Σταθ’ς του Μπόζα, του οποίου δύο αίγες είχον βραχωθή εις τον κρημνόν υπεράνω της αβύσσου, όπου έχαινεν ο πόντος και ήτο αδύνατον να σωθούν, αν δεν τον κατεβίβαζαν δια σχοινίου εις τον βράχον με κίνδυνον της ζωής του.
– Την Ψαρή την έχω τάξει ασημένια στην Παναγιά. Τη Στέρφα (την άλλην αίγα) θα την σφάξω για σένα, να την φάμε.
Και η Ασημίνα του μαστρο-Στεφανή του βαρελά, με τας τέσσαρας κακοτυχισμένας θυγατέρας, τη Ροδαυγή, την Ελένη, τη Μαργαρώ και την Αφέντρα, η Ασημίνα, που την μίαν ημέραν εώρτασε τους γάμους της Αφέντρας με τον Γρηγόρη της Μονεβασάς και την άλλην ημέραν επένθησεν τον θάνατον του υιού της του Θανάση.
Τέλος, ω! της εκπλήξεως, ενεφανίσθη και ο έτερος εαυτός του, ο Αλέξανδρος Παπαδημούλης, ο πτωχαλαζών, ο ασχολούμενος εις έργα μη κοινώς παραδεδεγμένης χρησιμότητος!
Ο κυρ Αλέξανδρος ησθάνθη τύψεις, ότι έπλασεν όλους αυτούς τους ανθρώπους του λαού τόσον δυστυχείς και ταπεινούς ή τόσον αμαρτωλούς (ουδείς αναμάρτητος!) και τον εαυτόν του τόσον επηρμένον!…
Αλλά την στιγμήν εκείνην τον διέκοψεν η οκταόκαδος τσότρα, η περιφερομένη από χειρός εις χείρα. Δεν επρόλαβε να την εναγκαλισθή και ήχησαν τα λαλούμενα (βιολιτζήδες ντόπιοι και τουρκόγυφτοι με κλαρινέτα) και … εξύπνησεν.
Ποτέ ο κοσμοκαλόγηρος κυρ Αλέξανδρος δεν εξύπνησε τόσον χορτάτος, όσον εκείνην την αγίαν ημέραν, ο νήστις του Σαρανταημέρου και ο νήστις όλης της ζωής του! – ζωήν να έχει!
πηγή